Vitorlázás

Kékszalag másképp: körbe a szárazföldön

Koós János elesett a kertjében, maradandó sérülést szenvedett
Nem örült Koós János annak a hírnek, amit orvosaitól kapott. Még tavaly januárban esett el a kertjében, kificamodott a válla, ám a rehabilitáció után sem tudja felemelni karját. Így a vitorlázásról is le kell mondania.
Ha valaki úgy érzi, akkor sem vesztett...

Aki kétszer is lelépte a férfiakat

Reklám
A végjáték előtt

Határozottan az izgalmas lesz a Volvo Ocean Race befejező szakasza. A Göteborg – Hága távon még három hajó esélyes a végső győzelemre. A MAPFRE, a Brunel és a Dongfeng. Az alábbiakban az utolsó In-Port Race összefoglaló videója látható:  

A J osztály története – Rainbow

  Hossza: 39,89 méter Vízvonalhossz: 26,90 méter Szélesség: 6,42 méter Vízkiszorítása: 167 tonna Eredeti tervező: William Starling Burgess Módosított tervek: Dykstra Naval Architects Vízretétel: 2012, Holland Jachtbouw Miről lehet felismerni: Fekete test, vörös fenék és modern szürke rudazat verseny boommal.   1934 május 15-én a William Starling Burgess által tervezett hajó vízre került Bristolban, a Herreshoff műhelyben. Azért építették, hogy 1934-ben megvédje […]

Magyar Géza 1944 – 2018

  Egy baleset szakította ki őt váratlanul közülünk, mert az ideje még messze nem járt le, kellett volna Ő még nagyon a világunkba.   Bár fiatal korában sokat versenyzett, ügyes rephollandi mancsaft volt, talán olykor még válogatott is a hetvenes években, de nem lett olimpikon vagy sokszoros magyar bajnok. Mégis rengeteg szállal kötődött a vitorlázáshoz, […]

Küzdelem az elemekkel

A Hold mondja meg, mikor

Látványos csaták!

Gyenge szél, remek hangulat, jó versenyek minden osztályban. Így lehetne a legrövidebben összefoglalni a Fa Magyar Szörf Bajnokság második fordulójának eseményeit, amelyet a múlt hétvégén tartottak meg Balatonfűzfőn, s amely egyben a Közép-európai kupa versenye is volt, így öt ország nyolcvan versenyzője vett részt rajta.   A népes mezőny okán még akkor is elképesztően szoros […]

Szloszjár Gábor: A legénység meg tudja nyerni a versenyt, a kapitány meg el tudja veszíteni!

Két győztes? Ez hogy lehet?

Nem, nem holtversenyről volt szó. Egész más történt. 

Folyamatosan fejlődik és fantasztikus

Reklám
Akkor most  150, 155 vagy közel 160 kilométerről beszélünk?

Nincs konkrét válasz, de elmondjuk, hogy miért. 

Best of Bol d’Or Mirabaud 2018
Beszámoló napról napra

A Csoki kupa az egyik legjelentősebb balatoni nemzetközi ifiverseny, az idén a hazaiakon kívül horvát, lengyel, osztrák, szlovák és török vitorlázók is érkeztek Balatonföldvárra. Összesen másfél száz hajó küzdött idén a helyezésekért. Több hazai édesipari és élelmiszer-kereskedelmi cég támogatja évek óta a versenyt, a futamok között körbejár a csokihajó, amelyről óriási választékban jut el a […]

Érdi Mári második a Világkupa döntőben !

Jól haladnak a magyar vitorlázók a tokiói olimpia felé vezető úton.     Remek eredményeket értek el a magyar vitorlázók a Marseille-ben rendezett Világkupa döntőjében. Érdi Mári a vasárnapi éremfutamon elért második helyével és két futamgyőzelmet begyűjtve végül összetettben a második végzett. A Gyapjas Zsombor és Gyapjas Balázs alkotta páros is szép eredményt ért el, […]

Érdi Mária ezüstérmes a vitorlázó világkupa-döntőben
Érdi Mária ezüstérmet nyert Laser Radialban a vitorlázók olimpiai hajóosztályainak világkupa-döntőjében.
Ötvös Csöpi nyomdokaiba lépnének a modern kor vitorlázó gyerekei
Hangos gyerekcsapat közeledik a víz felé a balatonfüredi vitorláskikötőben. Szinte mindegyiken hosszú ujjú UV védős felső, mentőmellény, kezükben egy kishajó kormánya. Itt valami készül. Ötvös Csöpi oktatta így a gyerekeket a Balatonon vitorlázásra. A Bujtor István szobor nem messze áll ide Füreden. Óra indul.
Partra megy a Kékszalag

Tramontana – Sennebogen Kupa 2018

A verseny névadója a Sennebogen cégcsoport, amely már hosszú évek óta működik együtt a Tramontana-val. A szervezők mintegy 55-65 egységet várnak a regattára, amelyre a Tramontana Yacht Club Egyesület rendezésében kerül sor. A versenynek a gyönyörűen felújított és kibővített Hajógyári Kikötő ad otthont.   Külön rangot ad az eseménynek, hogy a Tramontana-Sennebogen Kupa az Összevont […]

Hiába van egy jó hardvered, kell hozzá a szoftver

A Kékszalag 50. Erste Nagydíj fő támogatója, az Erste szeretne mindenkinek esélyt adni arra, hogy a Kékszalag legprofibb hajóin élhesse át a versenyt. A www.erstehiggymagadban.hu oldalon július 10-ig bárki pályázhat arra, hogy a Fantom, a Ganz Danubius, az Inyama, a Lisa, a Nemere II, a Prevital, a Restless, a Sirocco, a Trentasette, a Westport vagy a Red Bull Extreme hajóján kerülje meg a tavat. Az indulásnak nem feltétele a hajózási múlt és tudás, azonban jó tudni, hogy a kapitányok maguk választanak a hozzájuk jelentkezők közül. Ezért érdemes megírni, miért szeretne valaki bekerülni a kiválasztott csapatba. A Kékszalag blog pedig bemutatja azokat a kormányosokat és hajókat, amelyeken a pályázók elindulhatnak a versenyen. Elsőként Cittel Lajos a Sirocco kormányosa mutatkozik be. 

Reklám
Mihálkovics holnapután

A hétvégén új lendülettel rajtol a Mihálkovics Kupa   Az elődök munkásságát tisztelettel folytatva, az új idők lehetőségeit megragadva, a vitorlázók igényeit szem előtt tartva 51. alkalommal rajtol el szombaton a Mihálkovics Kupa – Jeep Compass Nagydíj.   A verseny központja Balatonföldvárra költözött, de az útvonal változatlan: szombaton Balatonföldvár-Balatonszemes-Révfülöp-Balatonföldvár, másnap pedig a Balatonföldvár-Balatonakali-Balatonszemes-Balatonföldvár.   Nevezés […]

Magyar nap volt Marseille-ben

Érdi Mári is megnyert egy futamot, a Gyapjas-hajó pedig a mezőny élére állt.   A magyar vitorlázók mintha lemásolták volna a Hyères-i menetet: ahogy az utolsó Világkupa-fordulón, a döntőn is egymást követő napon nyert futamot a Gyapjas-Gyapjas egység, illetve Érdi Mári – csak akkor fordított sorrendben. Szerdán tehát a női Laser Radial mezőnyében született magyar […]

Csodahajók és rekordok várhatók az idei Kékszalagon
Nem a Balatonon, hanem a Duna mellett, a Kopaszi-gáton tartotta hétfő délelőtt sajtótájékoztatóját a Magyar Vitorlás Szövetség a Balaton legnagyobb vitorlás eseményéről, a Kékszalagról. Európa legrégebbi (1934 óta tart) és leghosszabb (légvonalban 160 km) tókerülője nemcsak a szezon leglátványosabb eseménye, de a legnagyobb presztízzsel is rendelkezik.
Forma-1-es veterántalálkozó

Ezüst szalag, először

Ki lesz az éjszaka császára?   A június harmincadikai hétvégén éjszakai túraversenyt rendez a Spartacus Vitorlás Egylet a Balatonföldvár-Balatongyörök-Balatonföldvár útvonalon.   Az első alkalommal – hagyományteremtő szándékkal, az Archishade Kft. anyagi támogatásával – megrendezett verseny abszolút győztese elnyeri az Ezüst szalagot és a Spartacus által alapított ezüst örökös vándordíjat. Minden, a Kékszalagon indulási joggal rendelkező […]

Akkor és most - látványos képeken a Balaton ünnepe

ORC hírlevél II/2018

Kedves Sporttársak!   Örömmel tájékoztatlak Benneteket, hogy megszületett a megállapodás az MVSz és az ORC között. Lényegesen egyszerűsödik a regisztráció, amelyet az alábbi linken lehet megtenni: www.orc.org/hungary   Itt értelemszerűen kell kitölteni az adatokat, a Megjegyzés rovatba a számlázási adatokat kérjük beírni.   A Tovább gombbal tudjátok elküldeni a kérelmet. Ez után egy fizetési oldal […]

József Ferenc herceg kiosztotta

Kevés olyan verseny van, amely több évtizedes hagyományokkal rendelkezik és a cél lényegében nem változott. Ilyen a Kékszalag, amely Európa leghosszabb tókerülő versenye. Egyben a legrégebbi is. Igaz, hogy idén az 50. Kékszalag Erste Nagydíjra kerül sor, de az ötvenedik alkalom nem ötven évet jelent, hiszen 1934-ben rendezték meg az elsőt. Arról a versenyről is készült beszámoló, nem is akármilyen: 76 éves hír hercegekkel, díjátadóval, hajókkal. 

A magyar tengerről írt gasztrokönyvet az Index újságírója
Kalas Györgyi könyvének címe: Magyar tengeri gasztrokönyv.
Izgalmas és változatos verseny

15 éves BAHART Regatta amatőr versenysorozat idei első, badacsonyi fordulója!   Élénk északi szélben gyülekeztek a vitorlázók szombaton, a Badacsony előtti vízterületen. Némi halasztás után elrajtolt a 65 hajós mezőny Szigliget irányába. Az öbölben hol krajcolva, hol félszélben egy lóverseny jellegű etap folyt az első pályajelig.   A rajt előtt 16-18 csomósra erősödő északi szél […]

Erős kihívó a Kékszalagon: kétszeres olimpiai bajnok csap össze a magyar versenyzőkkel

Több mint 600 indulót vár a Magyar Vitorlás Szövetség az idei, jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjra, amely hozzájárul a balatoni vendéglátás és a vitorlásturizmus fejlődéséhez. A versenyen a névadó támogató, az Erste meghívására elindul a többszörös olimpiai bajnok osztrák Roman Hagara vezette Red Bull csapat is. Idén ismét lehet jótékonykodni a Kékszalagon: autizmussal élők számára indul gyűjtés. A nagyhajós versenyt megelőzően sor kerül a gyerekek „Kékszalagjára”, a Kékpántlikára is, amelyet szintén az Erste Bank támogat.

Orosz győzelem a Dragon Európa-bajnokságon

Az amatőrök kategóriájában Tenke Péter csapata bronzérmes.     A díjkiosztó ünnepséggel véget ért a vitorlás Dragon Európa-bajnokság Balatonfüreden. Az Európa-bajnoki címet egy orosz egység nyerte, a magyarok közül a legjobb eredményt a Tenke Péter, Varga István, Szörényi Ádám hármas érte el, akik az amatőr kategóriában a dobogó harmadik fokára állhattak fel.   Európa-bajnok az […]

Ilyen még tényleg nem volt a Balatonon

Higgy magadban! - Jelentkezz!

Fogalmad sincs, mi a különbség az orrvitorla és a fővitorla között? Nem kötöttél még pillangóhurkot? Vagy ellenkezőleg, mindent tudsz a vitorlázásról, de soha nem ültél még profi hajó fedélzetén?

Jön! Jön! Jön! Az 50.!

"Nehéz szél fújt”

Best of 2017

A Balatonon több nagyhajós versenyt rendeznek minden évben, ezek közül a legjelentősebb az idén jubileumát ünneplő Kékszalag. Az 50. Kékszalag Erste Nagydíj július 26-án indul Balatonfüredről. 

Mit csináltak a leggyorsabbak?

A 2017-es Audi Speed Challenge sebességi vitorlásversenyt, amelyet a 49. Kékszalag Erste World Nagydíj második napján rendeztek meg, az Opel Fifty-Fifty nyerte. Nézze meg, hogyan!

A Balaton déli partján is házhoz szállít a Tesco júniustól szeptemberig
Siófokra, Világosra és Aligára szállítanak ki.
Balaton: már olyan szakács sincs, aki nem ért hozzá
1,2 milliót kért havonta és saját lakrészt, de az alapvető fogások sem mentek neki. Nincsenek könnyű helyzetben a vendéglátósok, vannak balatoni éttermek, amik bezártak, de sokan bizakodnak is.
Meglepetések a Balatonnál
A Balatonnál most már olyan helyeken is remek ételre bukkanhatunk, ahol nem is várnánk. Három helyet teszteltünk szezon előtt.
Három autó ütközött az M7-esen a Balaton felé
Kajászónál mentek össze a kocsik, lépésben halad a forgalom, több kilométeres dugó van.
Mennyire dőljön a hajó?
A J osztály története – Hanuman

  Hossza: 42,19 méter Vízvonalhossz: 27,5 méter Szélesség: 6,60 méter Vízkiszorítása: 180 tonna Eredeti tervező: Charles E. Nicholson Módosított tervek: Dykstra Naval Architects Vízretétel: 2009, Royal Huisman Miről lehet felismerni: Az Endeavour II rajtszámát viseli a JK6 – de totálisan modern interpretációja Sopwith második hajójának. Alumíniumból épült.   Az eredeti Endeavour II-t a Nicholson’s Yardban építették […]

Reklám