Péntek reggel a Magyar Vitorlás Szövetség közlése szerint befutott az első 98 hajó a 50. jubileumi Kékszalag Erste Nagydíjon. (Összesen 682 hajó nevezett.)
Péntek hajnalban futott be a Balaton legrégebbi hajója, a Kishamis. Az abszolút értékelésben a 45. helyen közel 21 óra vitorlázás után.
Reggel 5.30-ig 43 hajó ért célba
Szoros küzdelem alakult ki a befutóra az abszolút 20. helyért. A Magnum, Sponsor Wanted, Tantál és a Schatz van versenyben.
A mezőny derékhada hajnali 4 órára közelít a tihanyi csőhöz.
Rövidesen befut a 70 cirkáló M4 Sport (Capella). Előtte a NO1, a HunCat és a TriniTeam.
Ennyi hiányzott a Principessának, hogy a legjobb tízbe kerüljön. Így kilencedik a Sporttech Jedi Business, tizedik az RSM2.
Célban az első nyolc katamarán, a Principessa egyelőre előzi a Thenderbird-öt és az RSM2-t.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye. 1934-ben rendeztek meg először. Az 50. Kékszalagon minden eddiginél több, 682 hajó állt rajthoz.
A magyar fejlesztésű, kétárbócos katamarán, az Opel Fifty-Fifty 22:27-kor, harmadikként futott át a füredi célvonalon.
A tizenháromszoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas vezette Prevital futott be másodikként - 22:01-kor - az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon.
A Cristophe Peclard kormányozta svájci Safram katamarán futott be elsőként a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjon. A győztes 21:41:31 perckor futott át a rajtvonalon. A második a Litkey Farkas kormányozta PreVital, amely 22:01:40 ért be a célba. Harmadik a Józsa Márton vezette Opel Fifty-Fifty lett, amely 22:27:18 perckor ért be.
Esti képek a Saframról, ahogy a célegyenesbe fordult - kommentár nélkül.
A Safram jön ki a tihanyi csőből, szelet kapott a füredi célegyenesben és felgyorsult. A második a Prevital, de még a csőben.
Újabb katamaránok vették a bóját, az első tíz így néz ki.
A mezőny élén álló Safram Balatonszárszónál volt este negyed 9 után, a Prevital lemaradva. A szél továbbra is gyenge, 1-3 csomós lehet.
Így néztek ki Révfülöpnél a Sirocco, miközben Keszthely felé haladt. Képregény.
Az egyik Red Bull-hajó (RedBull32) feladta a küzdelmet - mondta a hajón versenyző Rutai Lili.
A vízről még nem látszik, hogy mit hoznak ezek a felhők. Az M4 Sport csatornának a Köpönyeg.hu munkatársa azt mondta, hogy Szentgotthárd környékén van egy felhőtömb, ez látszik Badacsony-mögöttinek, de balatoni viharra a szakember nem számít.
A Fanyuszi (az MVSz tudósító motorosáról, a Fanyúlról) jött a következő: az északi parton kezd nagyon elfogyni a szél, 1-2 csomó lehet. A délin, mintha frissülne, akár 3-4 csomós is lehet.
Egy rekord megdőlt a jubileumi 50. Kékszalag Erste Nagydíjon, azzal, hogy közel 700 hajó nevezett be a versenyre. Az Opel Fifty-Fifty alig több mint 7 órás időrekordja nem került veszélybe. Hiszen 10 órája tart a verseny.
Egyre többen jönnek át a tihanyi csövön, ahol 1-5 csomós, délnyugatias szélben mennek a keszthelyi forduló felé. A mezőny nagy része Balatonakalit vette célba, azaz a többség arra számít, hogy az északi part lesz a nyerő.
A gyenge szélben eléggé szétszóródtak a katamaránok. Keszthely felé így mentek.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, melyet 1934-ben rendeztek meg először.
A mezőny egyre nagyobb része érkezik a tihanyi csőhöz. A mezőnyből érkezett képeken mutatjuk a versenyt.
A korábbinál gyengébb szélben, 17:15-kor vette a bóját a Kékszalag időrekordját tartó katamarán.
A mezőny élén álló Safram után most, 17 óra előtt nem sokkal fordult Keszthelynél a Prevital.
16:38 perckor. A mezőny élén hajózó Safram 7 csomós élénk, északnyugatias szélben halad.
Korábban a mezőny nagy része a déli part közeléből igyekezett Tihany felé, de sokan kis kanyarral haladnak arra. Mindez jobban látszik ebből:
Az élen haladó hajók (Safram, Prevital) versengése.
Nem sokkal ezelőtt az egyik Red Bull-hajó (Red Bull32) lecsökkent szélben 9 csomóval indultak Keszthely felé - közölte Rutai Lili a hajóról.
Íme képregényben, akik részt vesznek a vitorlázás ünnepén. Jó szórakozást, tényleg érdemes megnézni a válogatást.
Balatonszepezdnél a két éllovas, a Safram és a Prevital fej fej mellett haladt, de előbbi rákapcsolt. A Fanyusziról (a MVSz tudósító hajója) közölték, hogy északnyugatias szél élénkült, most 6-7 csomós lehet.
Ahogy az előző posztban írtuk, a mezőny nagy része halad a tihanyi cső felé. Az egyik, a mezőny hátsó felében haladó 30-cirkálóról (Béke) jött info: nyugatias, délnyugatias, gyenge szélben megy a mezőny nagy része a déli parthoz közel. A gyenge szélre jellemző, hogy alig dőlnek a hajók. A szél el van terülve, a Béke (az infót adó hajó) azonban nem a déli partot választja, megpróbál a vízközép felé menni, hátha kapnak egy frissülést.
A közel 700 hajó legnagyobb része még a keleti medencében jár. Íme:
A közel 700 fős mezőny minden tagja elhagyta Balatonkenesét.
Nem a legszigorúbban vett élmezőnyről, azaz nem az első háromról. (A képen szereplő hajók is az mezőny elejéhez tartoznak.)
Az első három (Prevital, Safram, Black Jack) után az Opel Fifty-Fifty, az RSM2 és a Redbull 40 jött ki a csőből. Majd a The Red, az IRF, a HUN3BOGI és a Pauger Evergreen. (Nem hivatalos sorrend.)
A Prevital kormányosáról van szó, aki 13-szoros Kékszalag győztes.
Több mint 600 hajóval, az elmúlt évek legkiélezettebb küzdelme várható az abszolút győzelemért. Soha nem volt még ennyi esélyes hajó és katamarán a rajtvonalon.