A Keszthelyi medencében legalább van szél - mármint a körülményekhez képest. A Nemes - 12 egészen 5.51 csomóra gyorsult, de az itt járó lassabb hajók, például a Triton is 2.21 csomóval halad. Cserébe óriási a forgalom ezen a szakaszon, ahogyan azt a Kwindoo nyomkövető rendszer is mutatja.
A rendkívül szélcsendes 51. Kékszalag Nagydíjon reggel hat óráig - tehát 21 versenyóra elteltével - 159 hajó fordult el a keszthelyi bójánál.
Gyönyörű napfelkeltében volt része az 51. Kékszalag versenyzőinek!
Ha így is lehet gyorsan menni, miért ne "feküdne el" a legénység egyik tagja?!
Hihetetlenül nehéz versenyen van túl az MKB-Extreme Sailing Team, megérdemelt a mosoly a második helyen való beérkezést követően!
A No.1 alig másfél kilométerre van már csak a célvonaltól, vagyis, ha csak valami jelentős változás be nem áll, napfelkeltében örökíthetik meg a célbaérését.
A Té Sailing. Team Balatonföldvárnál hajózik a nyugati medence irányába, de a napfelkeltére ők is visszapillantanak.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat 4:50-es jelentésén az látszik, hogy Fonyód térségében 0 km/h a szél átlagsebessége, össze is verődött egy komolyabb méretű csoport.
Az átlagszél 3-5 km/h-ra csökkent Fonyód térségében, és ez alaposan megnehezíti a még a keszthelyi bóját célzó hajók életét - itt küszködik Duhaj, Nostra és Mazsola is 1 csomó körüli "sebességgel".
IIyen volt az elsőként Balatonfüredre érkező Racing Jango napja.
Folyik a szélkeresés a nyugati medencében - váltakozó sikerrel. Yuppi például az északi parthoz közel halad, Lucaszék a túloldalon próbálkozik, míg Sziszi vízközépen. Hol egyiknek, hol másiknak dagad jobban a vitorlája, de az közös bennük, hogy Balatonfenyvest már elhagyták Keszthely felé.
A KWINDOO rendszer alapján 02:35-kor elhagyta Keszthelyt a Helikon. De természetesen csak a Kékszalagon versenyző hajó, a városban szintén ezt a nevet viselő hotellel, rendezvénysorozattal vagy épp a kastélymúzeummal kapcsolatban semmi változás nem történt.
A mezőny jelentős része Balatonlellétől nyugatra hajózik - ők szerencsére valóban haladnak is. Bár az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság tájékoztatása szerint a szél nem túl erős, 6-8 km/h-s ebben a térségben is (a Keszthelyi medencében 10-12 km/h), ez is elegendő ahhoz, hogy legtöbben 4 csomó körüli sebességgel haladjanak.
1. Racing Django
Az egytestű Raffica ment át a célvonalon több katamarán előtt.
...a New Black Jack.
A 13-szoros Kékszalag-győztes Litkey Farkas kormányozta Prevital érkezett Prevital. A legénység tagjai: Litey Balmaz, Lepp Gyula, Tóth Róbert, Bartos Zoltán, Jérome Clerc.
A New Black Jack és a Prevital szoros versenyben mennek a célvonal felé.
A Racing Django után másodikként az MKB Extreme Sailing Team ért be a füredi célba. A kormányos Kaiser Kristóf, a legénység tagjai: Pajor Szabolcs Levente, Munka Márton, Szigeti Stacey Dániel, Hercsel Máté, Kuczora Gergely.
A Racing Django legénysége a füredi célban:
A Petrányi Zoltán kormányozta Racing Django haladt át elsőként fél 1 után a füredi célvonalon.
A Hajógyári-öbölnél, a füredi célvonal közelében van a mezőnyt vezető Racing Django.
Három és fél kilométerrel a cél előtt felgyorsult a Racing Django, 4-5 csomóval halad!
Légvonalban 3-4 kilométere lehet vissza a célig.
Az Opel Fifty-Fifty ért be harmadikként, a Racing Django már jön ki belőle és úgy tűnik van némi szele is.
Az MKB Extreme Sailing Team a tihanyi csőbe másodikként jött be, mindez képekben így néz ki:
A keszthelyi bóját az előző percekben kerülte a Naval, az Orpheus, a Nemere II és a Fiji is.
A Racing Django után az MKB Extreme Sailing Team ért be a tihanyi csőbe.
Beért a tihanyi csőbe a mezőnyt vezető Racing Django.
23:20-kor a tó egyéb részeihez képest erősebb a szél a Keszthelyi medencében, 7 km/h átlagosan, és ezt ki is használják az épp ott járó hajók, a Remete például 7 csomóval közelítette a keszthelyi bóját, de a Gardazzurra is 5 csomóval haladt Alsógyenesnél.
1. Racing Django
Ők pár perccel este 11 után Révfülöpnél tartottak és a keszthelyi bója felé haladtak.
23 óra környékén a Szigligeti medencénél nagyon gyenge, észak-északkeleti irányú a szél, átlagosan 2 km/h, de a maximális sebesség is csak 6 km/h az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság jelentése szerint.
A mezőnyt továbbra is a Racing Django vezeti a déli part közelében hajózva, továbbra is rendkívül gyenge délkeleti szélben.
Az Opel Fifty-Fifty, a Prevital, a Nanushka, az MKB Extreme Sailing Team Szárszó és Örvényes között egy csapatban mennek Tihany felé, de inkább az északi part felé. A szél továbbra is nagyon gyenge, ha egyáltalán - jött a hír este fél 10 után az MVSz tudósító motorosáról.
Este fél 10 előtt a tihanyi csőből sok hajó igyekezett a Keszthely irányába. Ebben a csoportba tartozott például a La Ninja, a Sasom, a Verenita, a Blues és a Passzió.
A Kwindoo nyomkövető rendszere szerint nem sokkal este 10 után Fónyodnál tartott többek között az Il Gatto, a Jómadár, a Szent Ágota, a Fanatic.
A tavalyi Kékszalag is gyengeszeles volt, de a mostanin még kevesebb a szél, ami komoly próbatétel az 561 nenevezett csapatnak.
Az alapáramlás meghatározóan gyenge, változó irányú lesz, viszont a több-kevesebb napsütés hatására a helyi cirkuláció már jobban ki tud alakulni, illetve délután lehetséges helyenként mérsékelt délnyugati befújás. Délutántól viszont egy-egy záporból vagy zivatarból átmeneti szélerősödés előfordulhat - szerepel az Országos Meteorológiai Szolgálat kékszalagos időjárás-előrejelzéséből.
Türelmesen várják az erősebb szelet.
Az OMSZ a következő kékszalagos időjárás-előrejelzéssel jelentkezett csütörtök estére: éjszakára feloszlanak a környező zivatarok, gyenge (5-10 km/h) délnyugatias, vagy változó irányú légmozgás várható. A hőmérséklet a víz felett este 21 fok körül alakul, hajnalra 19 fok várható. A víz 22 fokos.
Látványos képek hajókkal, naplementével, némi széllel, hegyekkel.
Szárszó alatt gyengült az amúgy is nagyon könnyű szél.